Presentaties: maatwerk bij uitstek!

Een presentatie voor groepen is altijd uniek!

DB + groepU, de opdrachtgever, bepaalt het kader waarin ik aan de voorwaarden voor uw maatwerk-presentatie kan voldoen.
Voor iedere bijeenkomst, voor ieder doel: een tailor-made presentatie aangepast aan het gezelschap, tijdstip, omstandigheden – en vooral het doel van de bijeenkomst.
En met de boodschap die u wilt overdragen.

Om een idee te geven van hoe breed de algemene richting kan zijn – in het Nederlands en in het Engels – zie verder déze thema’s die aan de orde kunnen komen:

  • Presenteren, communiceren, beïnvloeden
    U presenteert omdat u iets wilt bereiken bij uw luisteraars.
    Als u zegt dat u ‘alleen’ informatie wilt overdragen, dan komen de vragen:
    “Waarom?”
    “Wat wilt u dat uw luisteraars ermee doen?”

Lees meer

 

  • Verandering: ‘change management’
    Velen zijn bereid om te veranderen, maar willen niet veranderd worden…
    Deze stelling opent de weg naar het beter hanteren van veranderingen in de zakelijke omgeving.
    Uiteraard is maatwerk aan de orde, want het betreft de veranderingen in uw bedrijf of markt!

Lees meer

 

  • $ucce$
    Iedereen die doelen heeft, heeft baat bij de universele principes van succes.
    Zelfs iemand die zegt géén doelen te hebben, krijgt als doel het stellen van doelen!

Lees meer

 

  • Klantgericht handelen
    Deze presentatie is voor velen een harde confrontatie met hun gewoontes en klakkeloos gedrag. Veelgestelde vragen op weg naar de ultieme klantgerichtheid zijn: “Waarom?” en “Wat is het nut hiervan?”
    Als basis krijgt u een ezelsbruggetje dat dé handelswijze biedt bij alle vormen van contact en communicatie.
    Eén ding is zeker: de relatie blijft voorop!

Lees meer

 

  • Verkopen
    Wat is verkopen een boeiend vak!
    Uiteindelijk gaat het om een specifiek beïnvloedingsproces: u wilt dat een ander uw product of dienst afneemt.
    Verrassend voor vele verkopers is het verklappen van het eerste geheim van succesvol verkopen:
    “Houd op met verkopen!”

Lees meer

 

  • Solliciteren: breng uw carrière op gang!
    Hoewel het vandaag een ‘kopers markt’ is, met steeds meer zelfstandigen, blijft de kunst van succesvol solliciteren (lees: uzelf ‘verkopen’ voor een project!) een belangrijk en dankbaar onderwerp.
    Het betreft het ‘verkopen’ van een ‘product’, waarbij de sollicitant dat ‘product’ is.

Lees meer

 

  • Stress management
    Wat is stress, waar komt het vandaan, hoe kunt u er mee leven?
    Een interactieve analyse gaat over in onderwerpen zoals assertiviteit, grenzen en ‘het innerlijke kind’.
    Deze presentatie is ideaal ook voor degenen die beweren géén stress te hebben, maar verantwoordelijk zijn voor medewerkers die potentiële stress-lijders zijn.

Lees meer

 

  • Charisma
    Iedereen hééft charisma, de een meer dan de ander.
    Het is de uitstraling, en uiteindelijk is het uw energie en de verpakking ervan: uw mimiek, gebaren, beweging.

Lees meer

 

  • Assertiviteit
    Dit boeiende onderwerp is voor velen confronterend.
    Tijdens de presentatie wordt het duidelijk:

    • hoe belangrijk het is om grenzen te trekken
    • om consequent te handelen
    • om ‘nee’ op een krachtige en ondubbelzinnige manier te zeggen.

    Lees meer

     

  • Motivatie
    Een presentatie over motivatie onderzoekt de redenen waarom iemand iets doet.
    We kijken naar:

    • het verschil tussen eigenschappen en voordelen
    • normen en waarden
    • thema’s zoals de bestaansredenen en doelen van de organisatie.

    Lees meer

     

  • Kwaliteit
    Openbaring: de subjectieve oordelen die inherent zijn aan dit begrip maken de weg open voor een boeiend verhaal over oordelen, meningen en vooringenomen standpunten.
    Het verschil tussen objectieve en subjectieve waarden is voor velen een openbaring!

Lees meer

Een site van WebZenz.