Presenteren 1-op-1

De tweedaagse in-company training voor ‘presenteren aan groepen’ is een uitstekende opstap naar de training in hoe te communiceren in de 1-op-1-situatie.

Presenteren 1-op-1Presenteren - Loesje

De theorie op de eerste dag vormt immers een uitstekend kader waarin u namens uzelf en uw bedrijf of organisatie presenteert aan een ander.
Met één groot verschil: in plaats van tijd en aandacht besteden aan hoe u een presentatie opbouwt, is de focus op beïnvloedingstechnieken.
Onderwerpen die aan de orde komen zijn bijvoorbeeld:

  • typologie: met wie heeft u te maken?
  • communicatieverschillen
  • spiegelen… en leiden

Op de tweede dag werkt u met een trainer die ook acteur is.
U beschrijft wat voor gesprekspartner hij speelt en u ensceneert het gesprek. De trainer speelt de rol van uw klant of relatie en het geheel nemen we op video op om later te bekijken
U krijgt beknopte leerpunten (theorie) en voldoende tips om het gesprek nog een keer te voeren.
De meeste deelnemers maken snel gebruik van de aangeboden tips en hebben de tweede keer meer succes. Een enkeling heeft wel eens een derde kans nodig.

Eén dag

Voor iemand die de basis tweedaagse training ‘presenteren voor groepen’ heeft gevolgd, is één dag van drie dagdelen nodig om de specifieke kennis voor 1-op-1-situaties te leren.

Kwaliteit

Ook voor deze training geldt: het is door middel van oefening dat u léért.
Wanneer de opdrachtgever minder tijd beschikbaar maakt, is het resultaat óók minder.

Nog meer informatie over de inhoud van de training

  • wat werkelijk ‘blijft hangen’
  • een drempelverlagende en aandachtverhogende aanpak
  • de opbouw van de presentatie
  • een presentatie is meer dan u denkt!
  • essenties van de mondelinge communicatie
  • het belang van de ‘verpakking’ *
  • de persoonlijke presentatie *
  • de presentatie begint bij de uitnodiging!
  • baas zijn over ‘spreekangst’
  • motiveren en enthousiasmeren
  • optimale inhoud van de presentatie
  • ‘rapport’ kweken
  • geloofwaardigheid verhogen
  • ‘to the point’ zijn
  • ‘afnemer’-gerichtheid en commerciëler handelen
  • presentatietechnieken en -vaardigheden
  • de juiste hulpmiddelen op het juiste moment
  • optimaliseren van informatie-overdracht
  • lichaamstaal als beïnvloedingsfactor
  • (zelf)motivatie
  • beter hanteren van veranderingsprocessen

* Ook de kleding (kleur en stijl) en persoonlijke verzorging krijgen aandacht!

 

Een site van WebZenz.